duurzaamheid links issue
De Nederlandse kiezer associeert duurzaamheid voornamelijk met linkse partijen. Als een rechtse of middenpartij zich openlijk committeert aan duurzaamheid, dan nog zal de beeldvorming van de kiezers anders zijn.
Dat blijkt uit de nieuwe onderzoeksresultaten van Dossier Duurzaam rondom politieke partijen, die DDB en Intomart GfK maandag publiceerden. Dossier Duurzaam is een periodiek onderzoek naar kennis, houding en gedrag van consumenten rondom het thema duurzaamheid. Eerder dit jaar werden reeds resultaten op het gebied van duurzaamheid binnen de energie, luchtvaart en automotive sectoren bekend gemaakt. Eind november volgt onderzoek omtrent de retailsector.
Klimaatverandering en een duurzaam Europa staan nu en de komende jaren bovenaan de internationale politieke agenda, conform het stappenplan op de klimaatconferentie op Bali in 2007. Ook in Nederland staat duurzaamheid op de politieke agenda. Het onderzoek van DDB en Intomart GfK zoomt daarom in op het imago van politieke partijen op het gebied van duurzaamheid, en het belang dat kiezers van verschillende partijen aan het thema duurzaamheid toekennen.
Dat blijkt uit de nieuwe onderzoeksresultaten van Dossier Duurzaam rondom politieke partijen, die DDB en Intomart GfK maandag publiceerden. Dossier Duurzaam is een periodiek onderzoek naar kennis, houding en gedrag van consumenten rondom het thema duurzaamheid. Eerder dit jaar werden reeds resultaten op het gebied van duurzaamheid binnen de energie, luchtvaart en automotive sectoren bekend gemaakt. Eind november volgt onderzoek omtrent de retailsector.
Klimaatverandering en een duurzaam Europa staan nu en de komende jaren bovenaan de internationale politieke agenda, conform het stappenplan op de klimaatconferentie op Bali in 2007. Ook in Nederland staat duurzaamheid op de politieke agenda. Het onderzoek van DDB en Intomart GfK zoomt daarom in op het imago van politieke partijen op het gebied van duurzaamheid, en het belang dat kiezers van verschillende partijen aan het thema duurzaamheid toekennen.
bronnen: ReclameWeek, Communicatie Online