Real time consumer data + 6 values
Het weblog van Andy Monfried wordt opgesierd door een quote die in mijn vwo-tijd boven mijn bed had kunnen hangen: “You ain’t gonna learn what you don’t want to know”.
Nu is me lang wijsgemaakt dat dit te maken had met mijn halsstarrigheid. Inmiddels heb ik inderdaad een stijve nek, dus die constatering zal kloppen, maar ben ik erachter dat de moeite om lukraak te leren te maken heeft met passie en overtuiging tegenover aversie en allergie. Dat werkt niet alleen bij mensen zo, maar ook bij concept en strategie, They ain’t gonna buy what they don’t want to show.
Andy Monfried bespreekt naar aanleiding van een bericht in de NY Post een concept, Vaults va de start-up Root Markets, bedoeld als platform voor de waardering en uitwisseling van realtime consumenten data. Daarbij gaat het om het verhandelen van leads en opslag van data van consumenten (persoonlijke informatie) in ruil voor e-mail advertenties waar ze werkelijk in geinteresseerd zijn. Dat zijn dan wel consumenten die belaagd zijn door SPAM. Volgens de bedenkers brengt het “the liquidity of a modern financial market to online advertising”.
Andy Monfried gelooft er zelf alvast heilig in: “Watch this company, a great concept coupled with a CLEAR MESSAGE – will create tremendous value, for both consumers and advertisers alike…”
Ik was meer gecharmeerd van hun ijverige Values:
Authentic – Authentic intentions and quality conversations drive trust throughout our organization.
Creative – The best way to understand something is to create it.
Failure Friendly – Failure is a phase of success. Always make new mistakes.
Secure – Be secure in the value of data. Data tells stories; listen and share them with others.
T-alented – People should be broad and deep like a “T.” Broad in their empathy for the team. Deep in a skill set where they are best in class.
Yiddish – Dress British, Think Yiddish. Make an excellent first impression, but always with an eye on the bottom line.