Sanoma Uitgevers lanceert nieuwe titel: Spam
"Sanoma Uitgevers Young lanceert op 10 april een nieuw jongerenmerk: Spam. Het merk zal bestaan uit een wekelijks tijdschrift, een website (www.spam-online.nl), een event en danceparty’s op middelbare scholen. Daarnaast zal op korte termijn een mobiele portal worden toegevoegd." Onderwerpen van Spam zijn muziek, film, celebrities, liefde, sex en trends. dat zijn ongeveer de onderwerpen van Break Out! dat na een periode van circa tien jaar ophoudt te bestaan. Spam richt zich primair op jongens en meiden van 15 tot 19 jaar waarbij het eerste nummer zal verschijnen in een oplage van 400.000 exemplaren. Een verschil is misschien dat het met name over jongeren zelf zal gaan. Daardoor ligt het in het verlengde van Extra Fris en ik ben benieuwd wat voor samenwerking daar zal optreden. Spam wordt een crossmedia titel die optimaal gebruik zal maken van de kansen die de verschillende mediatypes bieden. Het blad zal vooral bestaan uit reportages, interviews, straatvragen etc. In het wekelijkse magazine zullen jongeren op bijna elke pagina terug komen. De site wordt ingezet voor actuele nieuwtjes (waaronder veel showbizz), community en bewegend beeld.