Young Marketing, weblog voor jongeren marketing
Onlangs sprak ik met een bevriende collega over jeugd- en jongeren marketing. Niets bijzonders, als collega’s die zich beiden op hun eigen manier daarmee bezighouden, heb je het wel vaker over het vakgebied. Tijdens dit gesprek uitte hij zijn verbazing over het feit dat er nog geen weblog specifiek gericht op jeugd- en jongerenmarketing was. Wel bijvoorbeeld voor direct marketing. En dus ontstond het idee voor een weblog over de ontwikkelingen onder kinderen en jongeren en hoe daarmee omgesprongen wordt. Een plek om kennis op te doen, een plek om kennis te delen. Onderzoeksgegevens, doelgroep rapporten, cases enzovoort, met het credo: deel je kennis en krijg er veel meer van. Ik wilde wel direct beginnen, maar was intussen al te druk met andere zaken.
Verticale segmentatiemodel
bron: ipm KidWise
Sinds deze week is het Team Young Marketing begonnen met zo’n weblog, youngmarketing.web-log.nl. Het moet dus nog wel groeien.
Zoals het team Young Marketing zegt: doe er je voordeel mee. En reacties worden zeer op prijs gesteld. Me dunkt. Immers, we spreken Web2.0.