E-commerce en conversie
Eind 2005 hebben Jurrien Kerstholt en Peter van Noord (voorheen o.a. Wehkamp) De Nieuwe Zaak opgericht. Het bureau uit Zwolle is naar eigen zeggen "een eCommerce specialist pur sang". De focus ligt op het verhogen van conversie (hoe maak je van een website bezoeker een klant) en het contact met de klant (hoe behoud je die klant). Dat klinkt hoopgevend, maar een bericht bij Dutch Cowboys uit 2005 geeft aan dat de conversie bij internetwinkels 1% is, tegenover 99% bij Albert Heyn. Conversie hangt vooral samen met betaalgemak en -vertrouwen. Het eCommerce proces beschrijven ze bij De Nieuwe Zaak als volgt: komen, kijken, keuren, kiezen, kopen en weer kopen. Spreekt voor zich, maar De Nieuwe Zaak heeft de afgelopen twee weken met een aantal nieuwe klanten overeenkomsten afgesloten. Het gaat om Makro (zelfbedieningsgroothandel), Marktplaats (advertenties), Tommy Hilfiger (mode) en Central Point (computerproducten). Voor genoemde klanten geldt dat de eerste resultaten in de komende maanden zichtbaar worden. bron: ReclameWeek |
|