Mijn eigen crossmedia beleving
Heb ik vandaag persoonlijk al iets gemerkt van crossmedia? In een vorig bericht logte ik over Media 2.0, als beoogd opvolger van (de term) crossmedia. En als ik over (cross) media denk, denk ik vaak aan de bekende termen als convergentie, campagne, creatie, concept; het rijtje c-woorden zogezegd. Ook denk ik in termen van marketing, mediatypen, middelen, etc.. Dat lijkt op het Crossmedia grid van Peter Luit dat hij introduceerde tijdens het crossmedia congres Media City in de RAI van 26 april j.l. Soms denk ik ook even aan Talpa en Endemol, wat die nu gaan doen, al verwacht ik meer van IdtV, een echt creatieve en slagvaardige organisatie. writers bloghut, eigenhandig opgebouwd in achtertuin, gezien vanuit zolderraam Of ik denk aan de innovatie vanuit Syntens of aan de crossmediacafe’s van Immovator, waar ik gister aanwezig zou zijn. Wat niet lukte, omdat ik mijn writers bloghut regendicht moest maken. En dat lukte wel. Bij de buren is het ook gelukt, zie hieronder. schuren van buren, gezien vanuit zolderraam Maar wat is nu mijn eigen crossmedia beleving van vandaag? Heb ik er slechts vakmatig mee te maken? Is het net zoiets als politiek, waar vooral politici zich druk om maken, behalve als er iets spectaculairs aan de hand is? Dus is crossmedia iets voor ingewijden, de facilitators op allerlei fronten, behalve als er een spectakel is? Televisie en radio, dat is behalve een middel ook een toestel. Een mobieltje, is dat het crossmedia toestel van de komende tijd?